Wereldwinkel Logo - Lelystad

Wereldwinkel Lelystad

Wereldwinkel Lelystad vraagt al meer dan 45 jaar aandacht voor een betere verdeling van de welvaart in de winkel door fairtrade of eerlijke handel.

De laatste jaren zijn daar een aantal nieuwe aandachtspunten bijgekomen. Naast het Fairtradebeleid, met aandacht voor een eerlijke prijs en een fatsoenlijk bestaan voor onze producenten, richten we ons sinds 2020 ook meer op een duurzame en sociale wereld. Wij onderschrijven de 17 Duurzame Ontwikkelings Doelen (SDG’S) van de Verenigde Naties. Wereldwijd zijn deze SDG’s het kompas naar een betere, veilige en duurzame wereld in 2030. We zoeken de verbinding met gestemde partners om daarmee te gaan samenwerken.  

De ondernemer achter Wereldwinkel Lelystad

Founders: Jaap Knip

Opgericht in: 1978

Waar je ons kunt vinden

Website: https://lelystad.wereldwinkels.nl/

Instagram: https://www.instagram.com/wereldwinkel.nu.lelystad/

Facebook: https://www.facebook.com/share/12EskoyXjtq/?mibextid=wwXIfr

WereldWinkel’s visie op duurzaamheid

Wereldwinkels dragen bij aan circulariteit door te kiezen voor gerecyclede materialen, duurzame en herbruikbare producten, biologisch afbreekbare grondstoffen en bewustwording bij consumenten. Hiermee versterken ze niet alleen de circulaire economie, maar ook een duurzame levensstijl voor de lange termijn. 

Onze bijdrage aan circulariteit

Voor wereldwinkels is duurzaamheid een geïntegreerd concept dat zowel sociale rechtvaardigheid, economische gelijkheid als milieubehoud omvat. Ze streven ernaar een positieve impact te maken op zowel de planeet als de mensen die eraan bijdragen. 

Veel producten zijn gemaakt van gerecyclede en upcyclede materialen, vaak handgemaakt en ontworpen om lang mee te gaan (minder grondstofverbruik). Bovendien worden natuurlijke en biologisch afbreekbare producten gemaakt (bamboe, jute of sisal) die na gebruik weer terug kunnen in de kringloop. 

  

Hoe wij in contact kwamen met het VerspilMeNietCentrum

Via mijn netwerk 

Belangrijkste redenen om verbonden te zijn:

  • Partnerschap (verbinden maakt sterker) 
  • Ondersteuning van de filosofie  
  • Als verkooppunt van onze producten